To nagroda dla firm, które najskuteczniej zwiększyły swoją wartość w ostatnich 3 latach. Aby otrzymać tytuł „Diament Forbes” i znaleźć się w rankingu laureatów sporządzanej raz do roku listy Diamenty Miesięcznika Forbes, należy dowieść swojej skuteczności w budowaniu silnej marki i zwiększaniu wartości biznesu, co w obecnych czasach globalnego kryzysu ekonomicznego nie jest łatwe.
Lista Diamentów Forbesa opracowana jest przez firmę Dun & Bradstreet Sp. z o.o. na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm, która łączy metodę majątkową i dochodową.
Wywiadownia Dun & Bradstreet Sp. z o.o. zbiera dane, a na ich podstawie tworzy bazy przedsiębiorstw, którym przyznała pozytywny rating wiarygodności. Firmy spełniające warunki muszą również wykazać się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych. Pod uwagę brane są przedsiębiorstwa, które w ostatnim roku osiągnęły przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 5 mln złotych.